YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 18.01.2025 06:08:27
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.12.2024 14:44:30
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.12.2024 14:44:30

Kişisel Bilgiler

DOÇ. DR ZEYNEP YÜKSEL




  • E-posta: zeynepyuksel@karatekin.edu.tr
  • Bağlı Birimi : Din Bilimleri
  • İş Tel (Dahili): +90 (376) 218 95 00 / 8721

Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2012 - 2017

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/DİN EĞİTİMİ (DR)/

Tez Adı: Vaizlerin iş doyum düzeyleri

Yüksek Lisans

2008 - 2011

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/DİN EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)/

Tez Adı: Yeni Osmanlıların eğitim öğretim görüşleri

Lisans

2004 - 2008

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

İLAHİYAT FAKÜLTESİ/İLAHİYAT PR./

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

İlahiyat Temel Alanı

Din Eğitimi

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2018 -
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ / FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER

Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
4-6 yaş Kur'an Kursu Değerler Ağacı Projesinin Montessori'de ödül anlayışına göre değerlendirilmesi
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
ELİF ERİCEKLİ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Dersler

VERİLEN DERSLER

Din ve Ahlak Gelişim Kuramları ve Din Eğitimi,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)

Din Eğitiminin Kuramsal Temelleri,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)

Din Hizmetlerinde Rehberlik ve Mesleki Uygulama,2022-2023,Lisans (Türkçe)

İlk Dönem İslam Eğitim Tarihi,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Din Hizmetlerinde Rehberlik ve Mesleki Uygulama,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Din Eğitimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Din Psikolojisi,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Dezavantajlı Gruplar ve Din Eğitimi,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Araştırma Yöntemleri,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Öğretim İlke ve Yöntemleri,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Modern Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitim Psikolojisi,2020-2021,Lisans (Türkçe)

Tez Çalışması,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Din Eğitimi,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Eğitim Bilimine Giriş,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Din Psikolojisi,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Modern Araştırma Yöntemleri ve Bilim Etiği,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 9

Makale Adı : UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE İLAHİYAT/İSLAMİ İLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEĞE YÖNELİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : Şarkiyat Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 1308-9633
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : Eğitim Durumu Bağlamında Din Görevlilerinin Güncel Dini Meselelere Bakışının İncelenmesi Çankırı Örneği

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 1309-3738
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : 4-6 YAŞ KUR'AN KURSU ÖĞRETİM PROGRAMININ DUYUŞSAL ÖĞRENME AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 2147-1185
Yayın Tarihi : 2022

Makale Adı : DİYANET CİM DERGİSİNİN 4-6 YAŞ KURAN KURSU ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : Darul Hadis İslam Araştırmaları Dergisi
Cilt : 1
ISSN : 2792-0755
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : 4-6 YAŞ KUR’AN KURSU ÖĞRETİCİLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ AÇISINDAN YETERLİK ALGILARI (ÇANKIRI ÖRNEĞİ)

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : Dini Araştırmalar Dergisi
Cilt : 24
ISSN : 2630-5550
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : GENÇLİĞİN ANLAM ARAYIŞINDA DİN EĞİTİMİNİN KATKISININ İNCELENMESİ

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 11
ISSN : 1309-3738
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN OKULA AİDİYET DÜZEYİ

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : Dini Araştırmalar Dergisi
Cilt : 23
ISSN : 1301-966X
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : VAİZLERİN İŞ DOYUMU ÖLÇEĞİ: GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİĞİ VE GÜVENİLİRLİĞİ

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı : Dini Araştırmalar Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1301-966X
Yayın Tarihi : 2016

Makale Adı :

Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Dergi Adı :
Cilt :
ISSN :
Yayın Tarihi :
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 6

Bildiri Adı : DİN ÖĞRETİMİNDE DUYUŞSAL ÖĞRENMENİN ORTAÖĞRETİM MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Etkinlik Adı : 3. Uluslararası Din Eğitimi Kongresi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 13.05.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.05.2022
Basım Tarihi :01.06.2022

Bildiri Adı : DİYANET CİM DERGİSİNİN 4-6 YAŞ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ DEĞERLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Etkinlik Adı : Uluslararası Din ve Medya Sempozyumu
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.10.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :23.10.2021
Basım Tarihi :21.09.2021

Bildiri Adı : DİN EĞİTİMİNDE DUYUŞSAL ÖĞRENME

Etkinlik Adı : USVES Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu I
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.02.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.02.2020
Basım Tarihi :26.02.2020

Bildiri Adı : İMAM HATİP LİSELERİ VE DİĞER LİSE TÜRLERİNDEKİ DİNDARLIK VE ZARARLI ALIŞKANLIKLAR İLİŞKİSİ (KIRIKKALE ÖRNEĞİ)

Etkinlik Adı : Uluslararası Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları Sempozyumu
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP, Biçer Esma
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 27.04.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :29.04.2017
Basım Tarihi :03.12.2017

Bildiri Adı : OSMANLIDA VAAZ VE VAİZLİK GELENEĞİ

Etkinlik Adı : Vaaz ve Vaizlik Sempozyumu (Ulusal)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 17.12.2011
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.12.2011
Basım Tarihi :01.01.2013

Bildiri Adı : OSMANLI SON DÖNEMİNDE EĞİTİM VE DİN EĞİTİMİ: Çankırı Taş Mektep Üzerine Bir Değerlendirme

Etkinlik Adı : USVES Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu III
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.04.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.04.2021
Basım Tarihi :

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Toplam Kitap Sayısı : 5

Kitap Adı : Bir Meslek Olarak Türkiye'de Vaizlik (Bir Saha Araştırması)

Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi>Vaiz, Diyanet İşleri Başkanlığı,İş Doyumu
Yayın Evi : Akademisyen Yayınevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8155-73-0
Basım Türü :Basılı
YIL :2022

Kitap Adı : 4-6 Yaş Kur'an Kursu Öğretim Programının Değerlendirilmesi (Stufflebeam CIPP Modeli)

Kitap Türü : Bilimsel Kitap
Yazar Adı : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Yayın Evi : Grafiker Yayınevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7305-82-2
Basım Türü :Basılı
YIL :2022

Kitap Adı : Gençlik ve Din

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Yayın Evi : Kriter Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-8373-44-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2022

Kitap Adı : Halk İnanışları ve Uygulamaları

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Yayın Evi : Nobel Yayınları
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-417-526-8
Basım Türü :Basılı
YIL :2021

Kitap Adı : DEZAVANTAJLI GRUPLAR PSİKO-SOSYAL VE MANEVİ BAKIM

Kitap Türü : Bilimsel Kitap / Kitap Bölümü
Yazar Adı : SAĞLAM İBRAHİM, YÜKSEL ZEYNEP
Alan Bilgisi :İlahiyat Temel Alanı>Felsefe ve Din Bilimleri>Din Eğitimi
Yayın Evi : Grafiker Yayınevi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-9247-40-5
Basım Türü :Basılı
YIL :2016

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 2

Proje Adı: 4-6 Yaş Kur'an Kursu Öğretim Programının CIPP Modeline Göre Değerlendirilmesi

Başlama Tarihi : 21.06.2021
Bitiş Tarihi : 21.06.2022
Proje Konusu : Bireyin gelişim evreleri açısından değerlendirildiğinde her dönemin kendine özgü birtakım gelişim özellikleri bulunmakla birlikte yaşamın ilk yıllarını kapsayan okul öncesi dönem, gelişimin pek çok yönüyle kritik bir öneme sahip bir dönemdir. Daha net ifade etmek gerekirse fiziksel gelişim, bilişsel gelişim, duyuşsal gelişim de olduğu gibi dini gelişim açısından da okul öncesi dönem dikkate alınması gereken önemli bir gelişim boyutudur. Dolayısıyla okul öncesi dönem eğitimi özelde ise din eğitimi pek çok yönüyle önemsenmesi gereken bir durum arz etmektedir. Ülkemizde okul öncesi döneme yönelik din eğitimi resmi olarak Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından verilmektedir. 4-6 yaş grubu çocuklara yönelik olarak verilen okul öncesi din eğitimi henüz yeni bir oluşum olması sebebiyle pek çok yönüyle değerlendirilmesi, incelenmesi gereken bir eğitim kurumudur. Konu farklı yönleriyle araştırmalarda incelenmektedir. Ancak 4-6 yaş grubu kuran kurslarını öğretim programı açısından değerlendiren bir çalışmaya rastlanmamıştır. Öğretim programlarının değerlendirmesinde farklı öğretim programı değerlendirme modelleri bulunmaktadır. Bu modellerden birisi de Stufflebeam tarafından önerilen bağlam (context), girdi (input), süreç (process) ve ürün/çıktı (product) (CIPP) modelidir. Stufflebeam tarafından önerilen bu model kapsamlı bir modeldir. Stufflebeam'a göre program değerlendirmenin amacı program konusunda karar verme yetkisine sahip kişileri bilgilendirmektir. 4-6 yaş kuran kursu öğretim programının Stufflebem CIPP modeline göre değerlendirmesi araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Problem çerçevesinde şu sorulara cevap aranacaktır: Öğreticilerin öğretim programını değerlendirme durumlar nedir? Öğreticiler kendilerini öğretim yetkinliği açısından ne kadar yeterli hissetmektedirler? Velilerin okul öncesi çocukları açısından kendilerini yeterli hissetme düzeyleri ve dini tutum düzeyleri nedir? Velilerin ve öğreticilerin öğrencileri değerler açısından değerlendirme durumları nedir?
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2023-01-02 00:15:16

Proje Adı: Dezavantajlı Gruplarla İlgili Kurumlarda Manevi Bakım ve Psiko-Sosyal Bakım Uygulamalarının İncelenmesi

Başlama Tarihi : 01.06.2015
Bitiş Tarihi : 31.05.2016
Proje Konusu :
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2023-10-04 22:57:15
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : İlahiyat Temel Alanı

Bilim Alanı : Din Eğitimi

Anahtar Kelimeler :




Güncelleme Tarihi : 2023-09-29 21:48:11

Başarılar & Tanınırlık

Sistemde kayıtlı ödül bilgisi kaydı bulunamadı!

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!