Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 3.09.2025 12:09:07
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 7.04.2025 23:57:47
Kişisel Bilgiler

DOÇ. DR ÖZLEM YEŞİM ÖZBEK
- E-posta: ozbek@karatekin.edu.tr
- Bağlı Birimi : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
- İş Tel (Dahili): +90 (376) 218 95 00 / 7508
- Web Adresi: https://websitem.karatekin.edu.tr/ozbek
- Adres:


Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
1999 - 2004
University of Illinois
Eğitim
Tez Adı: AN EMPIRICAL INVESTIGATION OF THE VALIDITY OF SECONDARY SCHOOLINSTITUTIONS STUDENT SELECTION AND PLACEMENT TEST (SSISSPT) IN TURKEY (2004)Tez Danısmanı:(
Yüksek Lisans
1997 - 1999
University of Illinois at Urbana-Champaign
Eğitim Fakültesi
Tez Adı: ---
Lisans
1990 - 1994
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME PR./
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2011 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2005 - 2011
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2004 - 2005
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Anabilim Dalı Başkanı
- 2016 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- Kalite Kurulu Üyeliği
- 2014 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
- 2014 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- ÖYP Koordinatörü
- 2013 - 2016
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- Farabi Koordinatörü
- 2009 - 2010
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
- Bölüm Başkanı
- 2008 - 2010
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
- Bologna Koordinatörü
- 2008 - 2010
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
- Dekan Yardımcısı
- 2007 - 2010
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
- Erasmus Koordinatörü
- 2006 - 2010
- GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- TIMMS 2023 Matematik ve Fen Bilimleri Başarı Testlerinin Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- İBRAHİM SEMİH METİN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- TIMSS 2023 Duyuşsal Testlerinin Cinsiyete Dayalı Ölçme Değişmezliği
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
- ELİF AKGÜÇ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2025
- Uzaktan eğitim sürecinin öğrenciler üzerindeki etkileri
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ERDİ YILDIRIM(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- 8. sınıf hukuk ve adalet dersi öğretim programının uzman görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ÖZCAN NAZLI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Almanya ve Türkiye'de okul öncesi eğitim sisteminin karşılaştırılması
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- REYHAN ACAR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Okuma alışkanlığı kazandırmada veli etkisi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- NEZİHE BİLGİÇ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- 2. sınıf hayat bilgisi ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularının ve ders kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- EMLİK IRMAK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Ortaöğretim kurumlarında örgüt kültürü (Tokat ili öneği)
- Gaziosmanpaşa Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- HATİCE OĞULLUK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2010
- Kadın yöneticilere yönelik tutumlar ve düşünme stilleri arasındaki ilişki
- Gaziosmanpaşa Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- BÜNYAMİN ÇELİK(Öğrenci),Yüksek Lisans,2008
Dersler
VERİLEN DERSLER
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Klasik Test Teorisi,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik uygulaması,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Klasik Test Teorisi,2022-2023,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2022-2023,Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Klasik Test Teorisi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,2020-2021,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik uygulaması,2020-2021,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2016-2017,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL GELİŞTİRME,2016-2017,Lisans (Türkçe)
öğretmenlik uygulaması,2016-2017,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2015-2016,Lisans (Türkçe)
PSİKOLOJİYE GİRİŞ,2015-2016,Lisans (Türkçe)
öğretmenlik uygulaması,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL GELİŞTİRME,2015-2016,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL GELİŞTİRME,2014-2015,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2014-2015,Lisans (Türkçe)
eğitim psikolojisi,2014-2015,Lisans (Türkçe)
psikolojiye giriş,2014-2015,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2013-2014,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL GELİŞTİRME,2013-2014,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2012-2013,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2012-2013,Lisans (Türkçe)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ MATERYAL GELİŞTİRME,2012-2013,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2011-2012,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2011-2012,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2011-2012,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2010-2011,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2010-2011,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2010-2011,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2010-2011,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2009-2010,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2009-2010,Lisans (Türkçe)
İSTATİSTİK II,2009-2010,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2009-2010,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2009-2010,Yüksek Lisans (Türkçe)
okul deneyimi,2009-2010,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2009-2010,Yüksek Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2009-2010,Yüksek Lisans (Türkçe)
istatistik I,2009-2010,Lisans (Türkçe)
KAYNAK TARAMA VE RAPOR YAZMA,2009-2010,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2008-2009,Yüksek Lisans (Türkçe)
İSTATİSTİK II,2008-2009,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2008-2009,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2008-2009,Yüksek Lisans (Türkçe)
istatistik I,2008-2009,Lisans (Türkçe)
okul deneyimi,2008-2009,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2008-2009,Lisans (Türkçe)
KAYNAK TARAMA VE RAPOR YAZMA,2008-2009,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2008-2009,Yüksek Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2008-2009,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2007-2008,Yüksek Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2007-2008,Yüksek Lisans (Türkçe)
okul deneyimi,2007-2008,Lisans (Türkçe)
istatistik I,2007-2008,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2007-2008,Yüksek Lisans (Türkçe)
KAYNAK TARAMA VE RAPOR YAZMA,2007-2008,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2007-2008,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2007-2008,Lisans (Türkçe)
İSTATİSTİK II,2007-2008,Lisans (Türkçe)
istatistik I,2006-2007,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2006-2007,Yüksek Lisans (Türkçe)
KAYNAK TARAMA VE RAPOR YAZMA,2006-2007,Lisans (Türkçe)
İSTATİSTİK II,2006-2007,Lisans (Türkçe)
okul deneyimi,2006-2007,Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ,2006-2007,Yüksek Lisans (Türkçe)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME,2006-2007,Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2006-2007,Yüksek Lisans (Türkçe)
BİLGİSAYAR UYGULAMALI İSTATİSTİK,2006-2007,Yüksek Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : A Validity and Reliability Study of the Development of a Teacher Attitude Scale towards Inclusive Education (TASI)/Studija valjanosti i pouzdanosti razvoja skale stavova učitelja prema inkluzivnom obrazovanju (TASI)
Dergi Adı : Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje
Cilt : 27
ISSN : 1848-5189
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Sosyal Bütünleşmeyi Teşvik Eden Öğretmenler: Mültecilerin Dâhil Edilmesi için Sanat Temelli Yaklaşım
Dergi Adı : Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 22
ISSN : 1303-8451
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Yapay Zekânın Edebiyatta Kullanım Serüveni.
Dergi Adı : RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,
Cilt :
ISSN : 2148-7782
Yayın Tarihi : 2024
Makale Adı : Okul Yöneticilerinin Kapsayıcı Eğitime İlişkin Farkındalıkları Üzerine Sanat-Temelli Bir Çalışma
Dergi Adı : Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi
Cilt :
ISSN : 2147-8465
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Çocuklarda Zorbalık Davranışları, Kaygı ve Sosyal Kaygı Arasındaki İlişki
Dergi Adı : Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 14
ISSN : 1309-3738
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Promoting Diversity and Culturally Responsive Pedagogy in Higher Education
Dergi Adı : Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Cilt : 21
ISSN : 2148-2314
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : İLKOKULLAR İÇİN AKRAN ZORBALIĞI ÖNLEME MODÜLÜNÜN TANITIMI
Dergi Adı : Cankiri Karatekin Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Cilt : 13
ISSN : 1309-3738
Yayın Tarihi : 2022
Makale Adı : In-Service Teacher Training Program Development Study to Prevent Peer Bullying
Dergi Adı : International Journal of Curriculum and Instructional Studies
Cilt : 12
ISSN : 2146-3638
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : TEACHER PERFORMANCE APPRAISAL IN TURKEY:AN ALTERNATE MODEL
Dergi Adı : European Journal of Education Studies
Cilt : 5
ISSN : 2501-1111
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Primary School Teachers Views on the Preparation and Usage of Authentic Material
Dergi Adı : Higher Education Studies
Cilt : 6
ISSN : 1925-475X
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : A comparison of four differential Item functioning procedures in the presence of multidimensionality
Dergi Adı : Educational Research and Reviews
Cilt : 11
ISSN : 1990-3839
Yayın Tarihi : 2016
Makale Adı : Thinking styles of teachers principals and inspectors
Dergi Adı : Educational Research and Reviews
Cilt : 9
ISSN : 1990-3839
Yayın Tarihi : 2014
Makale Adı : Sosyal Bilgisi Testinde Çok Boyutluluk Analizi
Dergi Adı : Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Cilt : 12
ISSN :
Yayın Tarihi : 2012
Makale Adı : Çok Boyutluluk Metotlarının Kritik Bir Değerlendirilmesi
Dergi Adı : Gaziosmanpasa Universitesi Sosyal Bilimler Arastirmalari Dergisi
Cilt : 6
ISSN : 1306-732X
Yayın Tarihi : 2011
Makale Adı : Teachers Principals and Supervisors Attitudes Towards Woman Administrators
Dergi Adı : Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim
Cilt : 17
ISSN : 1300-4832
Yayın Tarihi : 2011
Makale Adı : Formulation of the DETECT Population Parameter and Evaluation of DETECT Estimator Bias
Dergi Adı : Journal of Educational Measurement
Cilt : 43
ISSN : 0022-0655
Yayın Tarihi : 2006
Makale Adı : Diferansiyel madde fonksiyonuna genel bir bakış
Dergi Adı : Sakarya Üniversitesi Eĝitim Fakültesi Dergisi
Cilt : 9
ISSN : 1303-0310
Yayın Tarihi : 2005
Makale Adı : A Validity and Reliability Study of the Development of a Teacher Attitude Scale towards Inclusive Education (TASI)
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Breeding Strategies of Isatis indigotica (Chinese Woad)
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Studija valjanosti i pouzdanosti razvoja skale stavova učitelja prema inkluzivnom obrazovanju (TASI)
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Yapay zekânın edebiyatta kullanım serüveni
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Sosyal Bütünleşmeyi Teşvik Eden Öğretmenler: Mültecilerin Dâhil Edilmesi için Sanat Temelli Yaklaşım
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : KURAMDAN UYGULAMAYA: DİSİPLİNLERARASI ÖRNEK EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Yayın Tarihi : 2024
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Promoting Diversity and Culturally Responsive Pedagogy in Higher Education
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Okul yöneticilerinin kapsayıcı eğitime ilişkin farkındalıkları üzerine sanat-temelli bir çalışma
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : Çocuklarda Zorbalık Davranışları, Kaygı ve Sosyal Kaygı Arasındaki İlişki.
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Bullying Behaviors and School Climate through the Perspective of Primary-School Students.
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : İlkokullar İçin Akran Zorbalığı Önleme Modülünün Tanıtımı/Introduction of the Prevention of Peer Bullying Module for Primary Schools
Yayın Tarihi : 2022
Atıf Sayısı : 20
Makale Adı : Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Barış ve Savaşa İlişkin Görüşleri: Kesitsel Bir Çalışma
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Developing an Attitude Scale Towards Teacher Performance Evaluation Based on Multi-Stakeholders
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : In-Service Teacher Training Program Development Study to Prevent Peer Bullying.
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 9
Makale Adı : Introduction of Bibliotherapy and Creative Drama-Based Peer Bullying Prevention Primary School Curriculum
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : A Curriculum for Teachers to Prevent Peer Bullying
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Barış Eğitimini Kavramsallaştırmaları.
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğrenmede Evrensel Tasarım Kapsayıcı Eğitimi Sağlamada Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çerçeve
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğrenmede Evrensel Tasarıma Dayalı Değerlendirme
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Akran zorbaliği ve akran zorbaliğini önleme eğitim programi hakkinda öğretmen görüşleri
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Akran Zorbalığının Sıklığının Belirlenmesi ve Önleyici Eğitim Programının Uygulanması: Çankırı Örneği
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Kapsayıcı eğitime yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması.
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : ZORBALIĞI ÖNLEMEYE YARDIMCI OLABİLECEK KİTAPLARIN SEÇİMİNDE KULLANILACAK ÖLÇÜTLERİN BELİRLENMESİ
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : A Critical Look at Bullying Prevention School Programs
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Eğitimde ölçme değerlendirme
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : Use of bibliotherapy method to prevent peer bullying
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 3
Makale Adı : Teacher performance appraisal in Turkey: An alternate model
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : Measurement and evaluation in education
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 12
Makale Adı : If Teacher is not Democratic in The Classroom! A Study on the Democratic Trends of Teacher Candidates
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Intercultural Sensitivity Levels of Prospective Teachers
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı :
Makale Adı : EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL AKADEMİK ÇALIŞMALAR-2018
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Farklı ama aynı! Öğretmenlerin farklılıklara saygı düzeyi
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Farklı Ama Aynı! Aday Öğretmenlerin Farklılıklara Saygı Düzeyi
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sınıfta zorbalık olduğunu öğretmen farketmezse!
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : How Would You Describe Democracy in Three Words? Prospective Teachers' Understanding of the Concept of Democracy.
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Öğretmen Adaylarının Ayrımcılığa Yönelik Tutumları
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 2
Makale Adı : Candidate Teachers’ Democratic Attitudes and their Democratic Participation Level.–May 19-20, 2017
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Performansa Dayalı Ölçme
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı :
Makale Adı : RESEARCHES ON SCIENCE AND ART iN 21 ST CENTURY TURKEY
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 8
Makale Adı : Ölçme sonuçları üzerinde yapılabilecek istatistiksel işlemler
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : Primary School Teachers' Views on the Preparation and Usage of Authentic Material.
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 15
Makale Adı : A comparison of four differential Item functioning procedures in the presence of multidimensionality
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 14
Makale Adı : Latex Sensitization: A Special Risk for Peritonitis in Continuous Peritoneal Dialysis Patients
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : DİFERANSİYEL MADDE FONKSİYONUNA GENEL BİR BAKIŞ
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : Thinking styles of teachers, principals, and inspectors
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : Editör: Satılmış TEKİNDAL
Yayın Tarihi : 2014
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Eğitimde ölçme ve değerlendirme
Yayın Tarihi : 2013
Atıf Sayısı : 353
Makale Adı : Sosyal Bilgisi Testinde Çok Boyutluluk Analizi
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Assessment of Dimensionality in Social Science Subtest.
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 6
Makale Adı : İlköğretimde öğretmen, müdür ve müfettişlerin kadın yöneticilere yönelik tutumları
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 32
Makale Adı : Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : Ölçme Araçlarında Bulunması İstenen Nitelikler, Tekindal, S
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme,(3. baskı)
Yayın Tarihi : 2010
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler
Yayın Tarihi : 2010
Atıf Sayısı : 48
Makale Adı : Formulation of the DETECT population parameter and evaluation of DETECT estimator bias
Yayın Tarihi : 2006
Atıf Sayısı : 65
Makale Adı : An empirical investigation of the validity of Secondary School Institutions Student Selection and Placement Test (SSISSPT) in Turkey
Yayın Tarihi : 2004
Atıf Sayısı : 1
Makale Adı : DIFFERENTIAL ITEM FUNCTIONING IN SCIENCE SUBTEST OF THE SSISSPT
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Sol Ana Koroner Arter Lezyonu: Stent veya Operasyon?
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : AKRAN ZORBALIĞINI ÖNLEMEDE BİBLİYOTERAPİ YÖNTEMİNİN KULLANIMI
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : IDENTIFYING CONTENT AND COGNITIVE SKILLS THAT PRODUCE GENDER DIFFERENCES IN SOCIAL SCIENCE SUBTESTS
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Candidate Teachers’ Democratic Attitudes and their Democratic Participation Level
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : SINIFTA ZORBALIK OLDUĞUNU ÖĞRETMEN FARK ETMEZSE!
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Yıl - Makale Sayısı Grafiği
Toplam Makale Sayısı (WOS) : 2
Makale Adı : Assessment of Dimensionality in Social Science Subtest
Yayın Tarihi : 2012
Atıf Sayısı : 1
Yayın Yeri : KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
Makale Adı : Effects on ultrafiltration failure of mesenchymal stem cell transplantation in chronic peritoneal dialysis rat model
Yayın Tarihi : 2011
Atıf Sayısı : 0
Yayın Yeri : PEDIATRIC NEPHROLOGY
Bildiri Adı : İlkokul öğrencisi gözünden zorbalık davranışları ve okul iklimi
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.06.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :20.06.2022
Bildiri Adı : O. TANERİ & Ö. Y. ÖZBEK A Curriculum for Teachers to Prevent Peer Bullying.
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA, ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.03.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :06.12.2021
Basım Tarihi :29.11.2021
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Barış Eğitimini Kavramsallaştırmaları
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA, BEDİR GÜLAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.07.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :16.08.2021
Bildiri Adı : Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Barış ve Savaşa İlişkin Görüşleri: Kesitsel Bir Çalışma
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA, ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, BEDİR GÜLAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 07.07.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :16.08.2021
Bildiri Adı : Kapsayıcı eğitime yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması.
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA, ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, ALTUNOĞLU ASU, Avcı Esat, Aşiret Semih
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.12.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :28.12.2020
Bildiri Adı : Akran zorbaliği ve akran zorbaliğini önleme eğitim programi hakkinda öğretmen görüşleri
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA, ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, Akduman Nalan
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :16.09.2020
Bildiri Adı : Akran Zorbalığının Sıklığının Belirlenmesi ve Önleyici Eğitim Programının Uygulanması: Çankırı Örneği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA, Akduman Nalan
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2020
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :16.09.2020
Bildiri Adı : Determining Criteria for Selection of Books That Can Help Prevent Bullying
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,TANERİ PERVİN OYA,Akduman Nalan
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :12.06.2019
Basım Tarihi :23.10.2019
Bildiri Adı : Öğretmen Sınıfta Demokratik Olmazsa! Öğretmen Adaylarının Demokratik Eğilimleri Üzerine Bir Çalışma (If Teacher is not Democratic in The Classroom! A Study on the Democratic Trends of Teacher Candidates)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2019
Basım Tarihi :20.10.2019
Bildiri Adı : Use of Bibliotherapy Method to Prevent Peer Bullying
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,Akduman Nalan
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 20.04.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2019
Basım Tarihi :20.10.2019
Bildiri Adı : A Critical Look at Bullying Prevention School Programs
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.05.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.05.2019
Basım Tarihi :20.10.2019
Bildiri Adı : Intercultural Sensitivity Levels of Prospective Teachers
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.05.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.05.2019
Basım Tarihi :20.10.2019
Bildiri Adı : SINIFTA ZORBALIK OLDUĞUNU ÖĞRETMEN FARKETMEZSE!
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,ŞAHİN AYŞEGÜL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.11.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.11.2018
Basım Tarihi :31.12.2018
Bildiri Adı : Öğretmen Adaylarının Ayrımcılığa Yönelik Tutumları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.11.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.11.2018
Basım Tarihi :01.11.2018
Bildiri Adı : Farklı Ama Aynı! Öğretmenlerin Farklılıklara Saygı Düzeyi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.11.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.11.2018
Basım Tarihi :01.11.2018
Bildiri Adı : HOW WOULD YOU DESCRIBE DEMOCRACY IN THREE WORDS? PROSPECTIVE TEACHERS’ UNDERSTANDING OF THE CONCEPT OF DEMOCRACY
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 09.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :11.05.2018
Basım Tarihi :06.09.2018
Bildiri Adı : Candidate Teachers’ Democratic Attitudes and their Democratic Participation Level. – May 19-20, 2017
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.05.2017
Etkinlik Bitiş Tarihi :20.05.2017
Basım Tarihi :17.12.2017
Bildiri Adı : Gender Differences in Turkish Subtest
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.10.2009
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.10.2009
Basım Tarihi :03.10.2009
Bildiri Adı : An Empirical Study on Dimensionality
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.10.2009
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.10.2009
Basım Tarihi :03.10.2009
Bildiri Adı : Orta Öğretim Kurumları Seçme Sınavının OKS Yapısal Geçerliliğinin Ampirik Bir İncelemesi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.09.2005
Etkinlik Bitiş Tarihi :30.09.2005
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Introduction of Bibliotherapy and Creative Drama-Based Peer Bullying Prevention Primary School Curriculum
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Bilim Alanı
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 25.03.2021
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Düşünme Stilleri ile Kadın Yöneticilere Yönelik Tutum Arasındaki İlişki
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,bünyamin çelik
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 16.09.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :18.09.2008
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Şiddete yönelik tutum ölçeğinin güvenirlik ve geçerliği
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,ŞAHİN RUKİYE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2007
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.09.2007
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Differential item functioning in Science Subtest of the SSISSPT
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.03.2009
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.03.2009
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Using parametric and nonparametric methods to assess dimensionality
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 23.06.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :25.12.2008
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Using multidimensionality based framework to assess DIF across gender
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 10.07.2008
Etkinlik Bitiş Tarihi :15.07.2008
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Identifying Content and Cognitive Skills That Produce Gender Differences In Social Science Subtests
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.05.2009
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2009
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Gençlerin şiddetin sebepleri ve kontrolüne ilişkin tutum ve inançlari
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ŞAHİN RUKİYE,BEDİR GÜLAY,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2007
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.09.2007
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Thinking Styles Of Teachers Admınıstrators And Supervisors
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM,ÇELİK BÜNYAMİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.05.2009
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.05.2009
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Attitudes towards peace education
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,BEDİR GÜLAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 11.07.2010
Etkinlik Bitiş Tarihi :17.07.2010
Basım Tarihi :
Bildiri Adı : Öğretmen müdür ve müfettişlerin kadın yöneticlere yönelik tutumları
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : ÖZBEK BAŞTUĞ ÖZLEM YEŞİM,ÇELİK BÜNYAMİN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.03.2009
Etkinlik Bitiş Tarihi :07.03.2009
Basım Tarihi :
Ulusal - Uluslararası Grafiği
Toplam Kitap Sayısı : 15
Kitap Adı : KURAMDAN UYGULAMAYA: DİSİPLİNLERARASI ÖRNEK EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Yazar Adı : Oğulluk Hatice,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : TURKUAZKEY AKADEMİK YAYINLAR
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6379-85-5
Basım Türü :Elektronik
YIL :2024
Kitap Adı : KURAMDAN UYGULAMAYA: DİSİPLİNLERARASI ÖRNEK EĞİTİM ÇALIŞMALARI
Yazar Adı : Karışmaz Gülçin,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : TURKUAZKEY AKADEMİK YAYINLAR
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-5519-11-5
Basım Türü :Elektronik
YIL :2024
Kitap Adı : CUMHURİYETİN 100. YILINDA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI
Yazar Adı : Yıldırım Yasin, ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : TURKUAZKEY AKADEMİK YAYINLAR
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6379-85-5
Basım Türü :Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : CUMHURİYETİN 100. YILINDA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI
Yazar Adı : Aşkaraoğlu Aysun, ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Açık ve Uzaktan Eğitim
Yayın Evi : TURKUAZKEY AKADEMİK YAYINLAR
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-6379-85-5
Basım Türü :Elektronik
YIL :2023
Kitap Adı : Bibliyoterapi kullanarak akran zorbalığı ile mücadele: bir kapsayıcı eğitim stratejisi
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Kapsayıcı eğitim
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-710-5
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2022
Kitap Adı : Bibliyoterapi Kullanarak Akran Zorbalığı ile Mücadele Bir Kapsayıcı Eğitim Stratejisi
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Yayın Evi : Anı Yayıncılık
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-605-170-710-5
Basım Türü :Basılı+Elektronik
YIL :2022
Kitap Adı : Research on The Axis of Engineering and Educational Sciences
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM, TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : SRA Academic Publishing
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-625-7148-27-6
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : Öğrenmede Evrensel Tasarım Kapsayıcı Eğitimi Sağlamada Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çerçeve
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-625-7676-35-9
Basım Türü :Basılı
YIL :2021
Kitap Adı : EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL AKADEMİK ÇALIŞMALAR-2018
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Ivpe
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :978-9940-540-47-0
Basım Türü :Elektronik
YIL :2018
Kitap Adı : Egitim bilimlerinde güncel akademik çalışmalar 2018
Yazar Adı : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Ivpe
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9789940540470
Basım Türü :Basılı
YIL :2018
Kitap Adı : Researches on Science and Art in 21st Century Turkey Volume 2
Yazar Adı : TANERİ PERVİN OYA,ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Gece Kitaplığı
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :6052880627
Basım Türü :Basılı
YIL :2017
Kitap Adı : Research on Science and Art in 21. CEntury Turkey
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,BEDİR GÜLAY
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Gece Kitaplığı
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :978-605-288-062-3
Basım Türü :Basılı
YIL :2017
Kitap Adı : Eğitimde Ölçme v e Değerlendirme
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,ÇAKAN MEHTAP,ALICI DEVRİM,YAŞAR METİN,BİLİCAN DEMİR SAFİYE,KARACA EROL,GÜLER NEŞE,KAN ADNAN
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : PegemA
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :987-605-6885-168
Basım Türü :Basılı
YIL :2017
Kitap Adı : Researches On Science And Art In 21st Century Turkey Volume 2
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM,TANERİ PERVİN OYA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Gece Kitaplığı
Yayın Dili :İngilizce
ISBN :9786052880623
Basım Türü :Basılı
YIL :2017
Kitap Adı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Yazar Adı : ÖZBEK ÖZLEM YEŞİM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Yayın Evi : Pegem Akademi
Yayın Dili :Türkçe
ISBN :9786055885168
Basım Türü :Basılı
YIL :2008
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 10
Proje Adı: TÜBİTAK 2237 A Eğitim Etkinlikleri Destekleri Programı “Kapsayıcı Bir Öğrenme Ortamının Teşvik Edilmesinde Resimli Hikâye Kitapları
Bitiş Tarihi : 08.07.2023
Proje Konusu : kapsayıcı eğitim
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-12-24 01:14:38
Proje Adı: Sınıf Öğretmeni Adayları Kitaplarla Destek Olmayı Öğreniyor
Bitiş Tarihi : 10.07.2021
Proje Konusu : Öğretmen adaylarının eğitimi
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2021-12-23 11:14:51
Proje Adı: Kapsayıcı Eğitim Uygulamalarına Yönelik Tutum ve Öz Yeterlik Ölçeği Geliştirme Projesi
Bitiş Tarihi : 15.12.2020
Proje Konusu : Kapsayıcı Eğitim
Proje Konum : Danışman
Proje Türü : Avrupa Birliği
Güncelleme Tarihi : 2025-01-15 00:30:27
Proje Adı: Bibliyoterapi ve Yaratıcı Drama temelli Akran Zorbalığını Önleyici Öğrenci Programı Geliştirme Çalışması
Bitiş Tarihi : 15.02.2020
Proje Konusu : Bir kişi, diğer bir kişi veya kişiler tarafından kasıtlı, tekrarlı ve en azından bir süre devam eden olumsuz davranışlarla karşı karşıya bırakılıyorsa bu durum zorbalık olarak adlandırılır (Olweus,1987). Akran zorbalığı ve önleyici programlar dünyada uzun süredir tartışılmasına rağmen, Türkiye'de önemi son yıllarda artan bir konudur. 2015'de yapılan bir araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencileri en az ayda bir defa zorbalığa maruz kaldıklarını belirtmiş, bu oran alt grup okullar için %48 ve üst grup okullar için %37 olarak rapor edilmiştir (TIMSS,2015). Pek çok çalışmada akran zorbalığının erken yaşlarda önleyici programlarla azaltılabileceği kanıtlanmıştır (Olweus, 1987; Salmivalli, Poskiparta, Ahtola ve Haataja, 2013). Finlandiya, Norveç ve Amerika başta olmak üzere birçok ülkede devlet okullarında zorbalığı önlemek için çeşitli programlar uygulanmaktadır. Türkiye'de bu konuda bazı girişimler olmasına rağmen, ilkokul öğrencilerine yönelik etkili bir eylem planına ve önleyici programa rastlanmamıştır. Amacı: Bu projenin amacı ilkokul düzeyinde akran zorbalığının türü ve sıklığını ortaya koymak ve ilkokul öğrencileri için bibliyoterapi ve yaratıcı drama temelli zorbalığı önleyici bir program geliştirmektir. Kapsamı ve hedef kitlesi:Proje üç aşamada yürütülecektir: (a) ilkokul düzeyinde yaşanan akran zorbalığı sıklığının ve türlerinin incelenmesi, (b) akran zorbalığını önlemek için ilkokul düzeyinde bir program geliştirilmesi, (c) programın pilot uygulamasıdır. Yöntemi ve Sonucu: Verilerin elde edilmesinde anketler ve ölçeklerin yanı sıra sınıf içi gözlemler de kullanılacaktır. Öğrenci programlarında bibliyoterapi, yaratıcı drama, resim tamamlama, tartışma gibi çeşitli etkinliklere yer verilecektir.Zorbalığı önleyici programın, öğrencilerin kendi duygularını tanımalarına ve kendilerini rahat ifade etmelerine, akran zorbalığı hakkındaki farkındalıkların artmasına, zorbalıkla mücadele etme yollarını öğrenmelerine ve zorbalık davranışı gerçekleştiğin...
Proje Konum : Yürütücü
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2025-01-15 00:29:51
Proje Adı: Akran Zorbalığıyla Baş Etmek Mümkün Mü? Zorbalığı Önlemede Bir Öğretmen Programı Geliştirme Çalışması
Bitiş Tarihi : 15.02.2020
Proje Konusu : Proje ÖzetiAraştırmalar öğretmenlerin akran zorbalığını tanımlamakta zorlandıklarını, zorbalıkla başa çıkma yöntemlerini bilmediklerini ve bilseler de uygulamada sorunlar yaşadıklarını göstermiştir (Brinson, 2005; Hammel, 2008). Alan yazında zorbalık hakkında pek fazla bilgi olmadığı için; öğretmenler zorbaca davranışları tanıyamamaktadır (Brinson, 2005), ayrıca birçok zorba, popüler bireyler olduğundan bazen öğretmenler davranışları fark edememekte ve/veya bu öğrencilerin davranışlarını görmezden gelmektedir (Hammel, 2008). Ayrıca, öğretmenler fiziksel ve görünür olduğundan doğrudan zorbalığı kolayca fark edebildikleri halde dolaylı zorbalığı fark edememektedir (Dedousis-Wallace ve Shute 2009). Öğretmenlerin çoğu zorbalıklara müdahale etme konusunda kendilerini sorumlu hissetmesine rağmen zorbalıkla mücadele etme becerilerine güvenmemekte ve % 87'si bu konuda daha fazla eğitim istemektedir (Boulton, 1997).Amacı: Bu projenin amacı sınıf öğretmenlerinin ve psikolojik danışma rehberlik öğretmenlerinin akran zorbalığı hakkında farkındalıklarını artırmak ve onları akran zorbalığıyla başa çıkma yöntemleri hakkında donatmak için bir eğitim programı hazırlamaktır. Program öğretmenlerin başta Bibliyoterapi ve yaratıcı drama olmak üzere zorbalıkla başa çıkma yöntemlerini sınıflarında kolayca uygulayarak, bulundukları kurumda zorbalığı önlemede etkin önleyiciler haline getirmeyi amaçlamaktadır. Kapsamı ve hedef kitlesi: Projenin hedef kitlesi sınıf öğretmenleri ve psikolojik danışma rehberlik öğretmenleri olmakla birlikte pilot bölge olarak Çankırı ili seçilmiştir. Proje yedi aşamada yürütülecektir: (a) öğretmenlerin akran zorbalığı hakkında farkındalıklarının ve tutumlarının araştırılması, (b) sınıf öğretmenleri ve psikolojik danışma rehberlik öğretmenleri için 'akran zorbalığı farkındalık ve önleme eğitim programı'nın ve el kitapçıklarının hazırlanması, (c) web üzerinde akran zorbalığı farkındalık ve önleme eğitim programı için modül ve forumların oluştu...
Proje Konum : Araştırmacı
Proje Türü : Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Güncelleme Tarihi : 2023-12-23 00:36:03
Proje Adı: Kadın Yöneticilere Yönelik Tutumlar ile Düşünme Stilleri Arasındaki İlişki
Bitiş Tarihi : 01.09.2009
Proje Konusu : Kadın yöneticilere yönelik tutumlar
Proje Konum : Yönetici
Proje Türü : Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar
Güncelleme Tarihi : 2016-12-27 15:24:04
Proje Adı: Evaluation of estimation bias of the Fusion Model System using an Improved Stepwise Algorithm
Bitiş Tarihi : 31.05.2004
Proje Konusu : Educational Testing Center Urbana Research Group
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2016-12-26 00:34:12
Proje Adı: Evaluation of estimation bias in Arpeggio
Bitiş Tarihi : 31.05.2004
Proje Konusu : Educational Testing Center Urbana Research Group
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2016-12-26 00:35:02
Proje Adı: Effectiveness of DETECT and DIMTEST in evaluating multidimensionality of fusion model simulated data
Bitiş Tarihi : 31.12.2003
Proje Konusu : Educational Testing Center Urbana Research Group
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : Diğer (Uluslararası)
Güncelleme Tarihi : 2016-12-26 00:35:33
Proje Adı: Formulation of the DETECT population parameter and evaluation of DETECT estimation bias
Bitiş Tarihi : 05.01.2005
Proje Konusu : Measurement
Proje Konum : Uzman
Proje Türü : Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar
Güncelleme Tarihi : 2016-12-26 00:23:13
Sanat Adı: SERGİ
Etkinlik Adı: Öğretim Materyalleri Sergisi
Etkinlik Yeri: Tokat Milli Eğitim Öğretmen Evi
Başlama Tarihi: 21.04.2010
Bitiş Tarihi: 21.04.2010
Etkinliği Düzenleyenler: Tokat üniversitesi son sınıf araştrma yöntemleri ve mataryel tasarımı öğrencileri
Ülke Adı: TÜRKİYE
Şehir: Tokat
Dil: Türkçe
Etkinlik Türü: SERGİLER/Üniversitelerin düzenlediği sergiler /
Unvan Adı: DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
Sanat Kurumu: ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Güncelleme Tarihi: 2019-03-28 22:55:40
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: WCCI
Başlama Tarihi :2008
Bitiş Tarihi :
Kuruluş Adı: NCME
Başlama Tarihi :2003
Bitiş Tarihi :2004
Kuruluş Adı: AERA
Başlama Tarihi :2003
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Yayın Adı : Kuramdan Uygulamaya: Disiplinlerarası Örnek Eğitim Çalışmaları
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Elektronik
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri
Başlama Tarihi :01.01.2024
Bitiş Tarihi :30.12.2024
Yayın Adı : Bibliyoterapi kullanarak akran zorbalığı ile mücadele: bir kapsayıcı eğitim stratejisi
Görevi : Editör
Yayın Dili Adı : Türkçe
Erişim Türü Adı : Basılı
Alan Bilgisi: Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitim Programları ve Öğretim
Başlama Tarihi :01.03.2022
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2023-12-23 00:18:20