YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi :
22.12.2024 11:42:57
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 17.12.2024 10:27:52
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 14.12.2024 08:36:51
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 17.12.2024 10:27:52
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 14.12.2024 08:36:51
Kişisel Bilgiler
ARŞ. GÖR. ÖMER KAMIŞ
- E-posta: omerkamis@karatekin.edu.tr
- Bağlı Birimi : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
- İş Tel (Dahili): +90 (376) 218 95 00 / 7505
- Web Adresi: https://websitem.karatekin.edu.tr/omerkamis
- Adres: Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Uluyazı Kampüsü Merkez/Çankırı
YÖKSİS Veri Girişi İçin Tıklayınız.
Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Doktora
2018 - 2019
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (DR)/
Tez Adı: ---
Yüksek Lisans
2013 - 2018
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Genellenebilirlik kuramında karar çalışmaları için kestirilen güvenirlik katsayılarının incelenmesi
Yüksek Lisans
2010 - 2012
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (YL) (TEZLİ)/
Tez Adı: Ağırlıklı simetrik smirnov uzaylarında poisson polinomlarıyla yaklaşım
Lisans
2005 - 2010
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)/
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Eğitim Bilimleri
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2022 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2013 - 2014
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2014 - 2022
- ANKARA ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (YL) (TEZLİ)
YÖNETİMSEL GÖREVLER
- Komisyon Üyeliği
- 2018 -
- ANKARA ÜNİVERSİTESİ
- Komisyon Üyeliği
- 2017 -
- ANKARA ÜNİVERSİTESİ
- Komisyon Üyeliği
- 2022 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.
Dersler
VERİLEN DERSLER
Verilen ders bilgisi bulunamadı.
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Psychometric Properties and Standard-setting Study of the Piano Performance Test for Prospective Teachers
Yazar Bilgisi : SEVER SALİM, DOĞAN CELAL DEHA, KAMIŞ ÖMER, SEVER GÜLŞAH
Dergi Adı : Revista Electrónica de LEEME
Cilt :
ISSN : 1575 - 9563
Yayın Tarihi : 2023
Dergi Adı : Revista Electrónica de LEEME
Cilt :
ISSN : 1575 - 9563
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Trafikten Şikâyetim Var! Yaya ve Sürücü Gözüyle
Yazar Bilgisi : ÇIKRIKCI RAHİME NÜKHET, YALÇIN SEHER, AYAN CANSU, ŞAHİN KÜRŞAD MERVE, KAMIŞ ÖMER
Dergi Adı : Trafik ve Ulaşım Araştırmaları Dergisi
Cilt : 4
ISSN : 2667-8071
Yayın Tarihi : 2021
Dergi Adı : Trafik ve Ulaşım Araştırmaları Dergisi
Cilt : 4
ISSN : 2667-8071
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam
Yazar Bilgisi : ÇIKRIKCI RAHİME NÜKHET, YALÇIN SEHER, KALENDER İLKER, GÜL EMRAH, AYAN CANSU, UYUMAZ GİZEM, ŞAHİN KÜRŞAD MERVE, KAMIŞ ÖMER
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 7
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2020
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 7
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2020
Makale Adı : Investigation of Affective and Socioeconomic Variables Predicting the Achievement Level of Low- and High-Achieving Students
Yazar Bilgisi : Çoban Ercan,KAMIŞ ÖMER
Dergi Adı : Journal of Educational Issues
Cilt : 5
ISSN : 2377-2263
Yayın Tarihi : 2019
Dergi Adı : Journal of Educational Issues
Cilt : 5
ISSN : 2377-2263
Yayın Tarihi : 2019
Makale Adı : Görme Yetersizliği Olan Lisans Öğrencilerinin Sınıf İçi Ölçme-Değerlendirme Süreçlerinin İncelenmesi
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DEMİR ERGÜL
Dergi Adı : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1304-7639
Yayın Tarihi : 2018
Dergi Adı : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1304-7639
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : An Investigation of Reliability Coefficients Estimated for Decision Studies in Generalizability Theory
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Dergi Adı : Journal of Education and Learning
Cilt : 7
ISSN : 1927-5269
Yayın Tarihi : 2018
Dergi Adı : Journal of Education and Learning
Cilt : 7
ISSN : 1927-5269
Yayın Tarihi : 2018
Makale Adı : How Consistent are Decision Studies in G Theory?
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Dergi Adı : Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty
Cilt : 37
ISSN :
Yayın Tarihi : 2017
Dergi Adı : Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty
Cilt : 37
ISSN :
Yayın Tarihi : 2017
Makale Adı : Psychometric properties and standard-setting study of the Piano Performance Test for prospective teachers
Yazar Bilgisi : S Sever, C Doğan, G Sever, Ö Kamış
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam
Yazar Bilgisi : N Demirtasli, I Kalender, E GÜL, G Uyumaz, M SAHIN KÜRŞAD, Ö KAMIŞ
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Investigation of Affective and Socioeconomic Variables Predicting the Achievement Level of Low-and High-Achieving Students.
Yazar Bilgisi : E Çoban, Ö Kamis
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 5
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Görme Yetersizliği olan lisans öğrencilerinin sınıf içi ölçme-değerlendirme süreçlerinin incelenmesi
Yazar Bilgisi : Ö Kamış, E Demir
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 16
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 16
Makale Adı : An Investigation of Reliability Coefficients Estimated for Decision Studies in Generalizability Theory.
Yazar Bilgisi : Ö Kamis, CD Dogan
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 7
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 7
Makale Adı : Genellenebilirlik kuramında karar çalişmalari Için kestirilen güvenirlik katsayılarının Incelenmesi
Yazar Bilgisi : Ö Kamış
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Genellenebilirlik Kuramında Gerçekleştirilen Karar Çalışmaları Ne Kadar Kararlı?
Yazar Bilgisi : Ö Kamış, CD Doğan
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 4
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 4
Makale Adı : Trafikten Şikâyetim Var! Yaya ve Sürücü Gözüyle
Yazar Bilgisi : RN Çıkrıkçı, S Yalçın, C Ayan, ÖGMŞ Kürşad, Ö Kamış
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı : 1
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı : 1
Bildiri Adı : R Shiny İle Kapsamlı Değişen Madde Fonksiyonu Analizi
Etkinlik Adı : 8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER, SAATÇİOĞLU ÖZKAN, ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :24.10.2022
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER, SAATÇİOĞLU ÖZKAN, ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :24.10.2022
Bildiri Adı : Test Modunun Geçerlik ve Güvenirlikle İlişkisi
Etkinlik Adı : 8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER, ÖZYETER NESLİHAN TUĞÇE, ANADOL HATİCE ÖZLEM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :24.10.2022
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER, ÖZYETER NESLİHAN TUĞÇE, ANADOL HATİCE ÖZLEM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :24.10.2022
Bildiri Adı : Değişen Madde Fonksiyonu Belirleme Tekniklerinin Farklı Programlar Kullanılarak Simülatif Veri Seti Üzerinde Karşılaştırılması
Etkinlik Adı : VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,SAATÇİOĞLU ÖZKAN,ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,SAATÇİOĞLU ÖZKAN,ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019
Bildiri Adı : Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Sınavı Alt Testlerinin Çeşitli Tekniklere Göre Değişen Madde Fonksiyonlarının İncelenmesi
Etkinlik Adı : VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,SAATÇİOĞLU ÖZKAN,ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,SAATÇİOĞLU ÖZKAN,ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019
Bildiri Adı : APPLICABILITY OF THE THEORETICAL EXAM FOR CANDIDATES OF DRIVING LICENCE TRAINEES AS THE COMPUTER ADAPTIVE TEST
Etkinlik Adı : 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,KALENDER İLKER,GÜL EMRAH,AYAN CANSU,UYUMAZ GİZEM,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :30.09.2018
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,KALENDER İLKER,GÜL EMRAH,AYAN CANSU,UYUMAZ GİZEM,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :30.09.2018
Bildiri Adı : Trafikten Şikayetim Var!: Yaya ve Sürücü Gözüyle
Etkinlik Adı : Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,AYAN CANSU,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2018
Basım Tarihi :07.05.2018
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,AYAN CANSU,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2018
Basım Tarihi :07.05.2018
Bildiri Adı : Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Teorik (yazılı) Sınavı İçin Madde Tepki Kuramı’na Dayalı Soru Bankası Geliştirme Çalışması
Etkinlik Adı : 27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018)
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,GÜL EMRAH,AYAN CANSU,UYUMAZ GİZEM,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,SIRGANCI GÖZDE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2018
Basım Tarihi :30.04.2018
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,GÜL EMRAH,AYAN CANSU,UYUMAZ GİZEM,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,SIRGANCI GÖZDE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2018
Basım Tarihi :30.04.2018
Bildiri Adı : Genellenebilirlik Kuramındaki Karar ÇalıĢmalarının Ġncelenmesi
Etkinlik Adı : 5. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.10.2016
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.10.2016
Bildiri Adı : Görme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Sınıf İçi Ölçme-Değerlendirme Süreçlerinin İncelenmesi
Etkinlik Adı : 5. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DEMİR ERGÜL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.10.2016
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DEMİR ERGÜL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.10.2016
Bildiri Adı : Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Sertifika Programına İlişkin Görüşlerinin Gizil Sınıf Analizi İle İncelenmesi
Etkinlik Adı : 3. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,ALKAN VOLKAN,ÇOBAN ERCAN,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :15.06.2016
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,ALKAN VOLKAN,ÇOBAN ERCAN,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :15.06.2016
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1
Proje Adı: Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Adayları Teorik (Yazılı) Sınavının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test (BOBUT) Olarak Uygulanabilirliğinin Araştırılması
Başlama Tarihi : 01.05.2016
Bitiş Tarihi : 01.11.2017
Proje Konusu : Projenin amacı, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavlarının-MTSKS-’nın teorik (yazılı) bölümünün, motorlu araçları güvenilir biçimde kullanacak sürücü adaylarını geçerli ve güvenilir biçimde ölçecek, bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test –BOBUT- (Computerized Adaptive Testing-CAT) olarak geliştirilmesidir. Son istatistiklere göre, Türkiye’de meydana gelen 161.306 trafik kazası sonucunda 3.685 kişi hayatını kaybederken, 274.829 kişi ise yaralanmıştır. Bu kazalara yol açan faktörlerin 88,7’sinin sürücü davranışlarından kaynaklı kusurlar olduğu rapor edilmiştir. Bu noktada, sürücü belgesi almaya hak kazanacak, trafikte güvenli araç kullanacak sürücüleri saptamada kullanılan sınav sistemlerinin niteliği kritik önem taşımaktadır. Sürücü belgesi sınavları, hem Türkiye’de hem diğer ülkelerde genelde teorik ve uygulama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümden başarılı olan adaylar uygulama sınavına girebilmekte, uygulama sınavında da başarılı oldukları takdirde ehliyet almaya hak kazanmaktadırlar. Ülkelerin teorik bölümle ilgili çeşitli sınav uygulamaları mevcuttur. Örneğin, İngiltere’de teorik sınav, çoktan seçmeli bir test ve tehlike algı testi (hazard perception test) olmak üzere iki bölümden oluşmakta, iki testten de ayrı ayrı başarılı sayılmak gerekmektedir. Almanya’da, sürücü belgesi almak için uygulanan testte adaylara her bir yanlış yanıtı için ceza puanı verilmekte ve 10 ceza puanı alan aday, başarısız sayılmaktadır. Türkiye’de ise, teorik bölümde, ilk yardım, motor ve araç tekniği, trafik ve çevre konularından çoktan seçmeli sorular sorulmaktadır. Yurt dışındaki sürücü belgesi sınavlarıyla ilgili iyi örneklere bakıldığında, İngiltere, Almanya, İtalya, Finlandiya ve Avustralya gibi ülkelerin tamamında teorik sınavların bilgisayar ortamında yapıldığı görülmektedir. Sürücü teorik sınavları değerlendirildiğinde, sınavlarda sorulan soruların kamuoyuna açıklanması ve sonra bu soruların tekrar kullanılması bazı sınırlılıklar yaratabilmektedir. Ayrıca soruların çoğunlukla temel bilgi ve kuralları hatırlama gücünü ölçen, ezber bilgi yoklayan türde olması da uygulamada istenen bir durum değildir. Bu tür durumların çözümü için soruların psikometrik niteliklerinin önceden test edilmesi gerekmektedir. Trafik eğitimi ile ilgili yapılan bir araştırma da, bu sınavlara katılan sürücü adaylarının, sürücü kursu eğitmenlerinin ve alan uzmanlarının büyük bir çoğunluğu (76,7) uygulanan sınavların sürücülük yeterliklerini belirlemede ve ölçmede eksik kaldığı yönünde görüş belirtmişlerdir.Genel olarak ele alındığında, bu projenin odak noktası olan MTSKS, toplumda psiko-sosyal ve ekonomik açıdan önemli sonuçlar doğurma potansiyeli yüksek bir sınav uygulamasıdır. Bu araştırmayla, MTSKS’nın teorik bölümünün ölçme niteliğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu yönüyle projede, trafikte güvenilir araç kullanacak yeterliklere sahip sürücüleri tespit edecek daha geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir sınav uygulaması geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ülkemizde psikometrik yaklaşımla çalışılmış bir MTSKS teorik (yazılı) sınav sistemiyle ilgili bu türden bir çalışma yapılmamıştır. Bu proje ile MTSKS’nın BOBUT olarak uygulanabilirliğine ilişkin kanıtlar bulunduğu takdirde, bu sınav, geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir yöntemle sürücü belgesi almayı hak edecekleri belirlemede kullanılabilecektir.
Proje Konum : Bursiyer
Proje Türü : -Tübitak 1001
Güncelleme Tarihi : 2023-10-27 20:17:54
Bitiş Tarihi : 01.11.2017
Proje Konusu : Projenin amacı, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavlarının-MTSKS-’nın teorik (yazılı) bölümünün, motorlu araçları güvenilir biçimde kullanacak sürücü adaylarını geçerli ve güvenilir biçimde ölçecek, bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test –BOBUT- (Computerized Adaptive Testing-CAT) olarak geliştirilmesidir. Son istatistiklere göre, Türkiye’de meydana gelen 161.306 trafik kazası sonucunda 3.685 kişi hayatını kaybederken, 274.829 kişi ise yaralanmıştır. Bu kazalara yol açan faktörlerin 88,7’sinin sürücü davranışlarından kaynaklı kusurlar olduğu rapor edilmiştir. Bu noktada, sürücü belgesi almaya hak kazanacak, trafikte güvenli araç kullanacak sürücüleri saptamada kullanılan sınav sistemlerinin niteliği kritik önem taşımaktadır. Sürücü belgesi sınavları, hem Türkiye’de hem diğer ülkelerde genelde teorik ve uygulama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümden başarılı olan adaylar uygulama sınavına girebilmekte, uygulama sınavında da başarılı oldukları takdirde ehliyet almaya hak kazanmaktadırlar. Ülkelerin teorik bölümle ilgili çeşitli sınav uygulamaları mevcuttur. Örneğin, İngiltere’de teorik sınav, çoktan seçmeli bir test ve tehlike algı testi (hazard perception test) olmak üzere iki bölümden oluşmakta, iki testten de ayrı ayrı başarılı sayılmak gerekmektedir. Almanya’da, sürücü belgesi almak için uygulanan testte adaylara her bir yanlış yanıtı için ceza puanı verilmekte ve 10 ceza puanı alan aday, başarısız sayılmaktadır. Türkiye’de ise, teorik bölümde, ilk yardım, motor ve araç tekniği, trafik ve çevre konularından çoktan seçmeli sorular sorulmaktadır. Yurt dışındaki sürücü belgesi sınavlarıyla ilgili iyi örneklere bakıldığında, İngiltere, Almanya, İtalya, Finlandiya ve Avustralya gibi ülkelerin tamamında teorik sınavların bilgisayar ortamında yapıldığı görülmektedir. Sürücü teorik sınavları değerlendirildiğinde, sınavlarda sorulan soruların kamuoyuna açıklanması ve sonra bu soruların tekrar kullanılması bazı sınırlılıklar yaratabilmektedir. Ayrıca soruların çoğunlukla temel bilgi ve kuralları hatırlama gücünü ölçen, ezber bilgi yoklayan türde olması da uygulamada istenen bir durum değildir. Bu tür durumların çözümü için soruların psikometrik niteliklerinin önceden test edilmesi gerekmektedir. Trafik eğitimi ile ilgili yapılan bir araştırma da, bu sınavlara katılan sürücü adaylarının, sürücü kursu eğitmenlerinin ve alan uzmanlarının büyük bir çoğunluğu (76,7) uygulanan sınavların sürücülük yeterliklerini belirlemede ve ölçmede eksik kaldığı yönünde görüş belirtmişlerdir.Genel olarak ele alındığında, bu projenin odak noktası olan MTSKS, toplumda psiko-sosyal ve ekonomik açıdan önemli sonuçlar doğurma potansiyeli yüksek bir sınav uygulamasıdır. Bu araştırmayla, MTSKS’nın teorik bölümünün ölçme niteliğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu yönüyle projede, trafikte güvenilir araç kullanacak yeterliklere sahip sürücüleri tespit edecek daha geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir sınav uygulaması geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ülkemizde psikometrik yaklaşımla çalışılmış bir MTSKS teorik (yazılı) sınav sistemiyle ilgili bu türden bir çalışma yapılmamıştır. Bu proje ile MTSKS’nın BOBUT olarak uygulanabilirliğine ilişkin kanıtlar bulunduğu takdirde, bu sınav, geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir yöntemle sürücü belgesi almayı hak edecekleri belirlemede kullanılabilecektir.
Proje Konum : Bursiyer
Proje Türü : -Tübitak 1001
Güncelleme Tarihi : 2023-10-27 20:17:54
Bilimsel Faaliyetler
Kuruluş Adı: EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERNEĞİ
Üyelik Durumu : Yönetim Kurulu Üyesi
Başlama Tarihi :2019
Bitiş Tarihi :
Başlama Tarihi :2019
Bitiş Tarihi :
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Bilim Alanı : Eğitim Bilimleri
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2024-08-27 13:05:30
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2024-08-27 13:05:30