YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 22.12.2024 11:42:57
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 17.12.2024 10:27:52
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi : 14.12.2024 08:36:51

Kişisel Bilgiler

ARŞ. GÖR. ÖMER KAMIŞ




Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Doktora

2018 - 2019

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (DR)/

Tez Adı: ---

Yüksek Lisans

2013 - 2018

ANKARA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (YL) (TEZLİ)/

Tez Adı: Genellenebilirlik kuramında karar çalışmaları için kestirilen güvenirlik katsayılarının incelenmesi

Yüksek Lisans

2010 - 2012

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/MATEMATİK (YL) (TEZLİ)/

Tez Adı: Ağırlıklı simetrik smirnov uzaylarında poisson polinomlarıyla yaklaşım

Lisans

2005 - 2010

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ

NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ/ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Eğitim Bilimleri

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2022 -
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2013 - 2014
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2014 - 2022
ANKARA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (YL) (TEZLİ)

YÖNETİMSEL GÖREVLER
Komisyon Üyeliği
2018 -
ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Komisyon Üyeliği
2017 -
ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Komisyon Üyeliği
2022 -
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER

Yönetilen tez bilgisi bulunamadı.

Dersler

VERİLEN DERSLER

Verilen ders bilgisi bulunamadı.

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 7

Makale Adı : Psychometric Properties and Standard-setting Study of the Piano Performance Test for Prospective Teachers

Yazar Bilgisi : SEVER SALİM, DOĞAN CELAL DEHA, KAMIŞ ÖMER, SEVER GÜLŞAH
Dergi Adı : Revista Electrónica de LEEME
Cilt :
ISSN : 1575 - 9563
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Trafikten Şikâyetim Var! Yaya ve Sürücü Gözüyle

Yazar Bilgisi : ÇIKRIKCI RAHİME NÜKHET, YALÇIN SEHER, AYAN CANSU, ŞAHİN KÜRŞAD MERVE, KAMIŞ ÖMER
Dergi Adı : Trafik ve Ulaşım Araştırmaları Dergisi
Cilt : 4
ISSN : 2667-8071
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam

Yazar Bilgisi : ÇIKRIKCI RAHİME NÜKHET, YALÇIN SEHER, KALENDER İLKER, GÜL EMRAH, AYAN CANSU, UYUMAZ GİZEM, ŞAHİN KÜRŞAD MERVE, KAMIŞ ÖMER
Dergi Adı : International Journal of Assessment Tools in Education
Cilt : 7
ISSN : 2148-7456
Yayın Tarihi : 2020

Makale Adı : Investigation of Affective and Socioeconomic Variables Predicting the Achievement Level of Low- and High-Achieving Students

Yazar Bilgisi : Çoban Ercan,KAMIŞ ÖMER
Dergi Adı : Journal of Educational Issues
Cilt : 5
ISSN : 2377-2263
Yayın Tarihi : 2019

Makale Adı : Görme Yetersizliği Olan Lisans Öğrencilerinin Sınıf İçi Ölçme-Değerlendirme Süreçlerinin İncelenmesi

Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DEMİR ERGÜL
Dergi Adı : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
Cilt : 19
ISSN : 1304-7639
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : An Investigation of Reliability Coefficients Estimated for Decision Studies in Generalizability Theory

Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Dergi Adı : Journal of Education and Learning
Cilt : 7
ISSN : 1927-5269
Yayın Tarihi : 2018

Makale Adı : How Consistent are Decision Studies in G Theory?

Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Dergi Adı : Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty
Cilt : 37
ISSN :
Yayın Tarihi : 2017

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Atıf Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 8

Makale Adı : Psychometric properties and standard-setting study of the Piano Performance Test for prospective teachers

Yazar Bilgisi : S Sever, C Doğan, G Sever, Ö Kamış
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Development of a Computerized Adaptive Version of the Turkish Driving Licence Exam

Yazar Bilgisi : N Demirtasli, I Kalender, E GÜL, G Uyumaz, M SAHIN KÜRŞAD, Ö KAMIŞ
Yayın Tarihi : 2020
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Investigation of Affective and Socioeconomic Variables Predicting the Achievement Level of Low-and High-Achieving Students.

Yazar Bilgisi : E Çoban, Ö Kamis
Yayın Tarihi : 2019
Atıf Sayısı : 5

Makale Adı : Görme Yetersizliği olan lisans öğrencilerinin sınıf içi ölçme-değerlendirme süreçlerinin incelenmesi

Yazar Bilgisi : Ö Kamış, E Demir
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 16

Makale Adı : An Investigation of Reliability Coefficients Estimated for Decision Studies in Generalizability Theory.

Yazar Bilgisi : Ö Kamis, CD Dogan
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı : 7

Makale Adı : Genellenebilirlik kuramında karar çalişmalari Için kestirilen güvenirlik katsayılarının Incelenmesi

Yazar Bilgisi : Ö Kamış
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Genellenebilirlik Kuramında Gerçekleştirilen Karar Çalışmaları Ne Kadar Kararlı?

Yazar Bilgisi : Ö Kamış, CD Doğan
Yayın Tarihi : 2017
Atıf Sayısı : 4

Makale Adı : Trafikten Şikâyetim Var! Yaya ve Sürücü Gözüyle

Yazar Bilgisi : RN Çıkrıkçı, S Yalçın, C Ayan, ÖGMŞ Kürşad, Ö Kamış
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı : 1
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 10

Bildiri Adı : R Shiny İle Kapsamlı Değişen Madde Fonksiyonu Analizi

Etkinlik Adı : 8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER, SAATÇİOĞLU ÖZKAN, ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :24.10.2022

Bildiri Adı : Test Modunun Geçerlik ve Güvenirlikle İlişkisi

Etkinlik Adı : 8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER, ÖZYETER NESLİHAN TUĞÇE, ANADOL HATİCE ÖZLEM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitim Bilimleri>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 21.09.2022
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :24.10.2022

Bildiri Adı : Değişen Madde Fonksiyonu Belirleme Tekniklerinin Farklı Programlar Kullanılarak Simülatif Veri Seti Üzerinde Karşılaştırılması

Etkinlik Adı : VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,SAATÇİOĞLU ÖZKAN,ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019

Bildiri Adı : Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Sınavı Alt Testlerinin Çeşitli Tekniklere Göre Değişen Madde Fonksiyonlarının İncelenmesi

Etkinlik Adı : VIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,SAATÇİOĞLU ÖZKAN,ŞENGÜL MUHARREM
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 19.06.2019
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.06.2019
Basım Tarihi :12.07.2019

Bildiri Adı : APPLICABILITY OF THE THEORETICAL EXAM FOR CANDIDATES OF DRIVING LICENCE TRAINEES AS THE COMPUTER ADAPTIVE TEST

Etkinlik Adı : 6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,KALENDER İLKER,GÜL EMRAH,AYAN CANSU,UYUMAZ GİZEM,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 05.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :08.09.2018
Basım Tarihi :30.09.2018

Bildiri Adı : Trafikten Şikayetim Var!: Yaya ve Sürücü Gözüyle

Etkinlik Adı : Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER)
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,AYAN CANSU,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 02.05.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :05.05.2018
Basım Tarihi :07.05.2018

Bildiri Adı : Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Teorik (yazılı) Sınavı İçin Madde Tepki Kuramı’na Dayalı Soru Bankası Geliştirme Çalışması

Etkinlik Adı : 27th International Conference on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018)
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : DEMİRTAŞLI RAHİME NÜKHET,YALÇIN SEHER,GÜL EMRAH,AYAN CANSU,UYUMAZ GİZEM,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE,SIRGANCI GÖZDE,KAMIŞ ÖMER
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri Temel Alanı>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme>Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 18.04.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :22.04.2018
Basım Tarihi :30.04.2018

Bildiri Adı : Genellenebilirlik Kuramındaki Karar ÇalıĢmalarının Ġncelenmesi

Etkinlik Adı : 5. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DOĞAN CELAL DEHA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.10.2016

Bildiri Adı : Görme Engelli Üniversite Öğrencilerinin Sınıf İçi Ölçme-Değerlendirme Süreçlerinin İncelenmesi

Etkinlik Adı : 5. EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KONGRESİ
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,DEMİR ERGÜL
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 01.09.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.09.2016
Basım Tarihi :01.10.2016

Bildiri Adı : Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Sertifika Programına İlişkin Görüşlerinin Gizil Sınıf Analizi İle İncelenmesi

Etkinlik Adı : 3. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : KAMIŞ ÖMER,ALKAN VOLKAN,ÇOBAN ERCAN,ŞAHİN KÜRŞAD MERVE
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 31.05.2016
Etkinlik Bitiş Tarihi :03.06.2016
Basım Tarihi :15.06.2016
Sistemde kayıtlı kitap kaydı bulunamadı!

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 1

Proje Adı: Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Adayları Teorik (Yazılı) Sınavının Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış Test (BOBUT) Olarak Uygulanabilirliğinin Araştırılması

Başlama Tarihi : 01.05.2016
Bitiş Tarihi : 01.11.2017
Proje Konusu : Projenin amacı, Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri Sınavlarının-MTSKS-’nın teorik (yazılı) bölümünün, motorlu araçları güvenilir biçimde kullanacak sürücü adaylarını geçerli ve güvenilir biçimde ölçecek, bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test –BOBUT- (Computerized Adaptive Testing-CAT) olarak geliştirilmesidir. Son istatistiklere göre, Türkiye’de meydana gelen 161.306 trafik kazası sonucunda 3.685 kişi hayatını kaybederken, 274.829 kişi ise yaralanmıştır. Bu kazalara yol açan faktörlerin 88,7’sinin sürücü davranışlarından kaynaklı kusurlar olduğu rapor edilmiştir. Bu noktada, sürücü belgesi almaya hak kazanacak, trafikte güvenli araç kullanacak sürücüleri saptamada kullanılan sınav sistemlerinin niteliği kritik önem taşımaktadır. Sürücü belgesi sınavları, hem Türkiye’de hem diğer ülkelerde genelde teorik ve uygulama olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümden başarılı olan adaylar uygulama sınavına girebilmekte, uygulama sınavında da başarılı oldukları takdirde ehliyet almaya hak kazanmaktadırlar. Ülkelerin teorik bölümle ilgili çeşitli sınav uygulamaları mevcuttur. Örneğin, İngiltere’de teorik sınav, çoktan seçmeli bir test ve tehlike algı testi (hazard perception test) olmak üzere iki bölümden oluşmakta, iki testten de ayrı ayrı başarılı sayılmak gerekmektedir. Almanya’da, sürücü belgesi almak için uygulanan testte adaylara her bir yanlış yanıtı için ceza puanı verilmekte ve 10 ceza puanı alan aday, başarısız sayılmaktadır. Türkiye’de ise, teorik bölümde, ilk yardım, motor ve araç tekniği, trafik ve çevre konularından çoktan seçmeli sorular sorulmaktadır. Yurt dışındaki sürücü belgesi sınavlarıyla ilgili iyi örneklere bakıldığında, İngiltere, Almanya, İtalya, Finlandiya ve Avustralya gibi ülkelerin tamamında teorik sınavların bilgisayar ortamında yapıldığı görülmektedir. Sürücü teorik sınavları değerlendirildiğinde, sınavlarda sorulan soruların kamuoyuna açıklanması ve sonra bu soruların tekrar kullanılması bazı sınırlılıklar yaratabilmektedir. Ayrıca soruların çoğunlukla temel bilgi ve kuralları hatırlama gücünü ölçen, ezber bilgi yoklayan türde olması da uygulamada istenen bir durum değildir. Bu tür durumların çözümü için soruların psikometrik niteliklerinin önceden test edilmesi gerekmektedir. Trafik eğitimi ile ilgili yapılan bir araştırma da, bu sınavlara katılan sürücü adaylarının, sürücü kursu eğitmenlerinin ve alan uzmanlarının büyük bir çoğunluğu (76,7) uygulanan sınavların sürücülük yeterliklerini belirlemede ve ölçmede eksik kaldığı yönünde görüş belirtmişlerdir.Genel olarak ele alındığında, bu projenin odak noktası olan MTSKS, toplumda psiko-sosyal ve ekonomik açıdan önemli sonuçlar doğurma potansiyeli yüksek bir sınav uygulamasıdır. Bu araştırmayla, MTSKS’nın teorik bölümünün ölçme niteliğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu yönüyle projede, trafikte güvenilir araç kullanacak yeterliklere sahip sürücüleri tespit edecek daha geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir sınav uygulaması geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ülkemizde psikometrik yaklaşımla çalışılmış bir MTSKS teorik (yazılı) sınav sistemiyle ilgili bu türden bir çalışma yapılmamıştır. Bu proje ile MTSKS’nın BOBUT olarak uygulanabilirliğine ilişkin kanıtlar bulunduğu takdirde, bu sınav, geçerli, güvenilir ve kullanışlı bir yöntemle sürücü belgesi almayı hak edecekleri belirlemede kullanılabilecektir.
Proje Konum : Bursiyer
Proje Türü : -Tübitak 1001
Güncelleme Tarihi : 2023-10-27 20:17:54
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Kuruluş Adı: EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERNEĞİ

Üyelik Durumu : Yönetim Kurulu Üyesi
Başlama Tarihi :2019
Bitiş Tarihi :
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Eğitim Bilimleri

Anahtar Kelimeler :




Güncelleme Tarihi : 2024-08-27 13:05:30

Başarılar & Tanınırlık

Sistemde kayıtlı ödül bilgisi kaydı bulunamadı!

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!