Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 2.06.2025 11:48:33
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi :
Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ FİLİZ BEZCİ BİRCAN
- E-posta: filizbezci@karatekin.edu.tr
- Bağlı Birimi : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
- İş Tel (Dahili): +90 (376) 218 95 00 / 7513
- Web Adresi: https://websitem.karatekin.edu.tr/filizbezci
- Adres: Çankırı Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Uluyazı Kampüsü Merkez/Çankırı

Eğitim Bilgileri
Mezuniyet
Bütünleşik Doktora
2007 - 2016
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/
Tez Adı: The interplay among elementary students' implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs,achievement goals,learning strategies, procrastination and science achievement
Yüksek Lisans
2013 - 2025
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)/
Tez Adı: ---
Lisans-Yandal
2003 - 2007
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: ---
Lisans
2003 - 2007
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Tez Adı: ---
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Fen Bilgisi Eğitimi
Akademik Idari Deneyim
AKADEMİK ÜNVANLAR
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2013 - 2016
- ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
- EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
- ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
- 2013 - 2013
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- EDEBİYAT FAKÜLTESİ /
- DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
- 2016 -
- ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
YÖNETİMSEL GÖREVLER
Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.
Tezler
YÖNETİLEN TEZLER
- Ortaokul öğrencilerinin hedef yönelimleri ve başarı duygularının çeşitli değişkenler aracılığıyla incelenmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- GİZEM DARICI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024
- Okul dışı öğrenme ortamlarında verilen FeTeMM eğitiminin öğrencilerin yirmi birinci yüzyıl becerilerine etkisi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- FADİME BOZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Öğretmen ve veli görüşlerine göre yerel yönetimlerin okul dışı öğrenme ortamına katkısı: Fatih Sultan Mehmet Çocuk Akademisi örneği
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- SAFİYE KILIÇ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- K-12 öğretmenlerinin harmanlanmış öğretime yönelik hazırbulunuşlukları ve öğretmen görüşleri
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- FADİME HİLAL SEVİM(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Covıd-19 salgını Çankırı ili uzaktan eğitim deneyimi: Öğretmenlerinin tutumları ve karşılaştıkları engeller
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ARİF KIRKPINAR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Bilim tarihi dersi veren öğretmenlerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve alanlarına göre karşılaştırılması
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
- AHMET OKCU(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023
- Sınıf öğretmenlerinin ilk yardım öz-yeterliklerinin ve ilk yardım bilgi düzeylerinin incelenmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- AYŞEGÜL GÖKTAŞ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Lise öğrencilerinin sınıf yaşam algıları, hedef yönelimleri ve yaratıcı kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- GÖZDE BALTACI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Birleştirilmiş sınıf öğretmenleri perspektifinden zorbalık
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- MEHMET ALİ TAŞTAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Kaynaştırma eğitiminde fen öğretimi: Fen bilimleri öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi algı ve tecrübeleri
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- ŞABAN DOĞAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
- Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sınıf iklimi algıları ile öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler aracılığı ile incelenmesi
- Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
- BAHAR ÜNAL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022
Dersler
VERİLEN DERSLER
Lisansüstü Danışmanlık,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2024-2025,Lisans (Türkçe)
Seminer,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)
Program Geliştirme ve Değerlendirme,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş,2024-2025,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2023-2024,Lisans (Türkçe)
Öğretim Kuram ve Yaklaşımları,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Seminer,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Dönem Projesi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması II,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Eğitime Giriş,2021-2022,Lisans (Türkçe)
Küreselleşme ve Eğitim,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)
Seminer,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Lisansüstü Danışmanlık,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim Kuram ve Yaklaşımları,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)
Lisansüstü Danışmanlık,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim Kuram ve Yaklaşımları,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Sivil Toplum Kuruluşlarında Topluma Hizmet Uygulamaları,2019-2020,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2018-2019,Lisans (Türkçe)
Öğretim İlke ve Yöntemleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Öğretmenlik Uygulaması,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim Psikolojisi,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Özel Öğretim Yöntemleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Gelişim Psikolojisi,2017-2018,Lisans (Türkçe)
Eğitim Bilimine Giriş,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2016-2017,Lisans (Türkçe)
Yayınlar&Eserler
Makale Adı : Examining Non-Science Majors Knowledge of Scientific Practices in Evaluating Scientific Media Claims
Dergi Adı : e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 2148-8940
Yayın Tarihi : 2025
Makale Adı : Başarıya Giden Yolların İncelenmesi: Öğrencilerin İnançları, Hedef Yönelimleri, Bilişsel ve Davranışsal Süreçleri ve Başarıları arasındaki İlişki
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 48
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : Bullying from the Perspective of Multigrade Classroom Teachers
Dergi Adı : Journal of Qualitative Research in Education
Cilt : 34
ISSN : 2148-2624
Yayın Tarihi : 2023
Makale Adı : How is Middle School Students' Scientific Reasoning Ability Associated with Gender and Learning Environment?
Dergi Adı : Science Education International
Cilt : 32
ISSN : 2077-2327
Yayın Tarihi : 2021
Makale Adı : ACADEMIC PROCRASTINATION AND GENDER AS PREDICTORS OF SCIENCE ACHIEVEMENT
Dergi Adı : JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES IN THE WORLD
Cilt : 3
ISSN : 2146-7463
Yayın Tarihi : 2013
Yıl - Makale Sayısı Grafiği
Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 14
Makale Adı : THE IMPACT OF TEACHING QUALITY ON SELF-REGULATED LEARNING PROCESSES
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenleri Perspektifinden Zorbalık
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Lensing Paths Going to Achievement: The Relationship among Students' Beliefs, Goal Orientation, Cognitive and Behavioral Process, and Achievement
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Başarıya Giden Yolların İncelenmesi: Öğrencilerin İnançları, Hedef Yönelimleri, Bilişsel ve Davranışsal Süreçleri ve Başarıları arasındaki İlişki
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :
Makale Adı : How Is Middle School Students' Scientific Reasoning Ability Associated with Gender and Learning Environment?.
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 17
Makale Adı : Non-Science Majors’ Knowledge of Scientific Practices to Evaluate Scientific Reports in Popular Media: The Role of Media Literacy
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Measuring students’ emotions in science courses: Theachievement emotions questionnaire-science
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Middle School Students’ Scientific Reasoning Ability: Is it related to Classroom Learning Environment Perceptions?
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :
Makale Adı : The Interplay among elementary students’ implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs, achievement goals, learning strategies, procrastination …
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : The interplay among elementary students’ implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs, achievement goals, learning strategies, procrastination …
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 5
Makale Adı : Elementary Students’ Procrastination in Science in Relation to Self-Efficacy and Gender
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Examining Non-Science Majors' Knowledge of Scientific Practices in Evaluating Scientific Media Claims
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : Eğitim ve Bilim
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Makale Adı : FeTeMM ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Bildiri Adı : Effect of documentary films on students’ attitude toward science
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Bircan Hasan,SUNGUR SEMRA,BEZCİ BİRCAN FİLİZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.06.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.07.2018
Basım Tarihi :27.08.2018
Bildiri Adı : Measuring students’ emotions in science courses: Theachievement emotions questionnaire- science
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ,SUNGUR SEMRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.06.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.07.2018
Basım Tarihi :27.08.2018
Bildiri Adı : Non-Science Majors’ Knowledge of Scientific Practices to Evaluate Scientific Reports in Popular Media: The Role of Media Literacy
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ,SUNGUR SEMRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.09.2018
Basım Tarihi :25.06.2018
Bildiri Adı : Elementary Students Procrastination in Science in Relation to Implicit Beliefs about Abilities and Self Efficacy
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : BEZCİ FİLİZ, SUNGUR VURAL SEMRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi :
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Proje&Patent&Tasarım
Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği
Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği
Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği
Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği
Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 3
Proje Adı: Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşimlara Evet!
Bitiş Tarihi : 20.12.2018
Proje Konusu : Bilim ve Toplum
Proje Konum : Proje İzleyiciliği
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-11-16 22:36:15
Proje Adı: Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşımlara Evet!
Bitiş Tarihi : 20.12.2018
Proje Konusu : Özel Yetenekliler
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-12-31 14:11:39
Proje Adı: Küçük Öğretmenler Bilime Dokunuyor
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu :
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2014-03-01 00:22:03
Bilimsel Faaliyetler
Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı
Anahtar Kelimeler :
Güncelleme Tarihi : 2025-05-20 00:08:52