YÖKSİS Son Veri Güncelleme Tarihi : 2.06.2025 05:41:32
Google Scholar Son Veri Güncelleme Tarihi : 2.06.2025 11:48:33
WOS Son Veri Güncelleme Tarihi :

Kişisel Bilgiler

DR. ÖĞR. ÜYESİ FİLİZ BEZCİ BİRCAN




Eğitim Bilgileri

Mezuniyet

Bütünleşik Doktora

2007 - 2016

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/

Tez Adı: The interplay among elementary students' implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs,achievement goals,learning strategies, procrastination and science achievement

Yüksek Lisans

2013 - 2025

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)/

Tez Adı: ---

Lisans-Yandal

2003 - 2007

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/İLKÖĞRETİM MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

Tez Adı: ---

Lisans

2003 - 2007

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

Tez Adı: ---

Araştırma Alanları

Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Fen Bilgisi Eğitimi

Akademik Idari Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2013 - 2016
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ / İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ

ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
2013 - 2013
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ /

DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
2016 -
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ / EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ

YÖNETİMSEL GÖREVLER

Yönetimsel Görev bilgisi bulunamadı.

Tezler

YÖNETİLEN TEZLER
Ortaokul öğrencilerinin hedef yönelimleri ve başarı duygularının çeşitli değişkenler aracılığıyla incelenmesi
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
GİZEM DARICI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2024

Okul dışı öğrenme ortamlarında verilen FeTeMM eğitiminin öğrencilerin yirmi birinci yüzyıl becerilerine etkisi
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
FADİME BOZ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

Öğretmen ve veli görüşlerine göre yerel yönetimlerin okul dışı öğrenme ortamına katkısı: Fatih Sultan Mehmet Çocuk Akademisi örneği
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
SAFİYE KILIÇ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

K-12 öğretmenlerinin harmanlanmış öğretime yönelik hazırbulunuşlukları ve öğretmen görüşleri
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
FADİME HİLAL SEVİM(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

Covıd-19 salgını Çankırı ili uzaktan eğitim deneyimi: Öğretmenlerinin tutumları ve karşılaştıkları engeller
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
ARİF KIRKPINAR(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

Bilim tarihi dersi veren öğretmenlerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve alanlarına göre karşılaştırılması
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
AHMET OKCU(Öğrenci),Yüksek Lisans,2023

Sınıf öğretmenlerinin ilk yardım öz-yeterliklerinin ve ilk yardım bilgi düzeylerinin incelenmesi
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
AYŞEGÜL GÖKTAŞ(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Lise öğrencilerinin sınıf yaşam algıları, hedef yönelimleri ve yaratıcı kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
GÖZDE BALTACI(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Birleştirilmiş sınıf öğretmenleri perspektifinden zorbalık
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
MEHMET ALİ TAŞTAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Kaynaştırma eğitiminde fen öğretimi: Fen bilimleri öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi algı ve tecrübeleri
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
ŞABAN DOĞAN(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin sınıf iklimi algıları ile öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler aracılığı ile incelenmesi
Çankırı Karatekin Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
BAHAR ÜNAL(Öğrenci),Yüksek Lisans,2022

Dersler

VERİLEN DERSLER

Lisansüstü Danışmanlık,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretim İlke ve Yöntemleri,2024-2025,Lisans (Türkçe)

Seminer,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Dersi,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)

Program Geliştirme ve Değerlendirme,2024-2025,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitime Giriş,2024-2025,Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması I,2023-2024,Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Dersi,2023-2024,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretim İlke ve Yöntemleri,2023-2024,Lisans (Türkçe)

Öğretim Kuram ve Yaklaşımları,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması I,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Seminer,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Dersi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Dönem Projesi,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması II,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Özel Öğretim Yöntemleri,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Eğitime Giriş,2021-2022,Lisans (Türkçe)

Küreselleşme ve Eğitim,2021-2022,Yüksek Lisans (Türkçe)

Seminer,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Uzmanlık Alan Dersi,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Lisansüstü Danışmanlık,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretim Kuram ve Yaklaşımları,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri,2020-2021,Yüksek Lisans (Türkçe)

Lisansüstü Danışmanlık,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Eğitim Psikolojisi,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Eğitim Bilimine Giriş,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretim Kuram ve Yaklaşımları,2019-2020,Yüksek Lisans (Türkçe)

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Sivil Toplum Kuruluşlarında Topluma Hizmet Uygulamaları,2019-2020,Lisans (Türkçe)

Öğretim İlke ve Yöntemleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)

Özel Öğretim Yöntemleri,2018-2019,Lisans (Türkçe)

Eğitim Bilimine Giriş,2018-2019,Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması,2018-2019,Lisans (Türkçe)

Eğitim Psikolojisi,2018-2019,Lisans (Türkçe)

Öğretim İlke ve Yöntemleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Öğretmenlik Uygulaması,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Eğitim Psikolojisi,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Özel Öğretim Yöntemleri,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Eğitim Bilimine Giriş,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Gelişim Psikolojisi,2017-2018,Lisans (Türkçe)

Eğitim Bilimine Giriş,2016-2017,Lisans (Türkçe)

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı,2016-2017,Lisans (Türkçe)

Yayınlar&Eserler

İndeks Türü - Makale Sayısı Grafiği

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (YOKSIS) : 5

Makale Adı : Examining Non-Science Majors Knowledge of Scientific Practices in Evaluating Scientific Media Claims

Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ,SUNGUR SEMRA
Dergi Adı : e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Cilt : 12
ISSN : 2148-8940
Yayın Tarihi : 2025

Makale Adı : Başarıya Giden Yolların İncelenmesi: Öğrencilerin İnançları, Hedef Yönelimleri, Bilişsel ve Davranışsal Süreçleri ve Başarıları arasındaki İlişki

Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ, SUNGUR SEMRA
Dergi Adı : Eğitim ve Bilim
Cilt : 48
ISSN : 1300-1337
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : Bullying from the Perspective of Multigrade Classroom Teachers

Yazar Bilgisi : TAŞTAN MEHMET ALİ,BEZCİ BİRCAN FİLİZ
Dergi Adı : Journal of Qualitative Research in Education
Cilt : 34
ISSN : 2148-2624
Yayın Tarihi : 2023

Makale Adı : How is Middle School Students' Scientific Reasoning Ability Associated with Gender and Learning Environment?

Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ, SUNGUR SEMRA
Dergi Adı : Science Education International
Cilt : 32
ISSN : 2077-2327
Yayın Tarihi : 2021

Makale Adı : ACADEMIC PROCRASTINATION AND GENDER AS PREDICTORS OF SCIENCE ACHIEVEMENT

Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ, SUNGUR SEMRA
Dergi Adı : JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES IN THE WORLD
Cilt : 3
ISSN : 2146-7463
Yayın Tarihi : 2013

Yıl - Makale Sayısı Grafiği

Toplam Makale Sayısı (Google Scholar) : 14

Makale Adı : THE IMPACT OF TEACHING QUALITY ON SELF-REGULATED LEARNING PROCESSES

Yazar Bilgisi : F Bezci
Yayın Tarihi : 2025
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenleri Perspektifinden Zorbalık

Yazar Bilgisi : MA Tastan, F Bezci
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Lensing Paths Going to Achievement: The Relationship among Students' Beliefs, Goal Orientation, Cognitive and Behavioral Process, and Achievement

Yazar Bilgisi : F Bezci Bircan, S Sungur
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Başarıya Giden Yolların İncelenmesi: Öğrencilerin İnançları, Hedef Yönelimleri, Bilişsel ve Davranışsal Süreçleri ve Başarıları arasındaki İlişki

Yazar Bilgisi : F Bezci, S Sungur
Yayın Tarihi : 2023
Atıf Sayısı :

Makale Adı : How Is Middle School Students' Scientific Reasoning Ability Associated with Gender and Learning Environment?.

Yazar Bilgisi : F Bezci, S Sungur
Yayın Tarihi : 2021
Atıf Sayısı : 17

Makale Adı : Non-Science Majors’ Knowledge of Scientific Practices to Evaluate Scientific Reports in Popular Media: The Role of Media Literacy

Yazar Bilgisi : F Bezci Bircan, S Sungur
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Measuring students’ emotions in science courses: Theachievement emotions questionnaire-science

Yazar Bilgisi : F Bezci Bircan, S Sungur
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Middle School Students’ Scientific Reasoning Ability: Is it related to Classroom Learning Environment Perceptions?

Yazar Bilgisi : F Bezci Bircan, S Sungur
Yayın Tarihi : 2018
Atıf Sayısı :

Makale Adı : The Interplay among elementary students’ implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs, achievement goals, learning strategies, procrastination …

Yazar Bilgisi : F Bezci
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 5

Makale Adı : The interplay among elementary students’ implicit theories of ability, epistemological beliefs, motivational beliefs, achievement goals, learning strategies, procrastination …

Yazar Bilgisi : F Bezci
Yayın Tarihi : 2016
Atıf Sayısı : 5

Makale Adı : Elementary Students’ Procrastination in Science in Relation to Self-Efficacy and Gender

Yazar Bilgisi : F Bezci, SS Vural
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Examining Non-Science Majors' Knowledge of Scientific Practices in Evaluating Scientific Media Claims

Yazar Bilgisi : F Bezci, S Sungur
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :

Makale Adı : Eğitim ve Bilim

Yazar Bilgisi : F Bezci, S Sungur
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :

Makale Adı : FeTeMM ÖĞRETİM YAKLAŞIMI

Yazar Bilgisi : F BEZCİ
Yayın Tarihi : 0
Atıf Sayısı :
Sistemde kayıtlı makale kaydı bulunamadı!

Ulusal - Uluslararası Grafiği

Yıl - Bildiri Sayısı Grafiği

Toplam Bildiri Sayısı : 4

Bildiri Adı : Effect of documentary films on students’ attitude toward science

Etkinlik Adı : International Congress on Education (ERPA 2018)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : Bircan Hasan,SUNGUR SEMRA,BEZCİ BİRCAN FİLİZ
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.06.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.07.2018
Basım Tarihi :27.08.2018

Bildiri Adı : Measuring students’ emotions in science courses: Theachievement emotions questionnaire- science

Etkinlik Adı : International Congress on Education (ERPA 2018)
Bildiri Türü : Tam metin bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ,SUNGUR SEMRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 28.06.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :01.07.2018
Basım Tarihi :27.08.2018

Bildiri Adı : Non-Science Majors’ Knowledge of Scientific Practices to Evaluate Scientific Reports in Popular Media: The Role of Media Literacy

Etkinlik Adı : The European Conference on Educational Research
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :Sözlü Sunum
Yazar Bilgisi : BEZCİ BİRCAN FİLİZ,SUNGUR SEMRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Etkinlik Başlangıç Tarihi : 03.09.2018
Etkinlik Bitiş Tarihi :04.09.2018
Basım Tarihi :25.06.2018

Bildiri Adı : Elementary Students Procrastination in Science in Relation to Implicit Beliefs about Abilities and Self Efficacy

Etkinlik Adı : INTERNATIONAL PERSPECTIVES ON NEW ASPECTS OF LEARNING IN TEACHER EDUCATION
Bildiri Türü : Özet bildiri
Bildiri Sunum Türü :
Yazar Bilgisi : BEZCİ FİLİZ, SUNGUR VURAL SEMRA
Alan Bilgisi :Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Eğitim Bilimleri
Etkinlik Başlangıç Tarihi :
Etkinlik Bitiş Tarihi :
Basım Tarihi :
Sistemde kayıtlı kitap kaydı bulunamadı!

Proje&Patent&Tasarım

Kapsam Adı - Proje Sayısı Grafiği

Proje Türü - Proje Sayısı Grafiği

Proje Durumu - Proje Sayısı Grafiği

Proje Yılı - Proje Sayısı Grafiği

Toplam Proje Sayısı (YOKSIS) : 3

Proje Adı: Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşimlara Evet!

Başlama Tarihi : 20.04.2018
Bitiş Tarihi : 20.12.2018
Proje Konusu : Bilim ve Toplum
Proje Konum : Proje İzleyiciliği
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-11-16 22:36:15

Proje Adı: Özel Yetenekliler İçin Küresel Yaklaşımlara Evet!

Başlama Tarihi : 20.04.2018
Bitiş Tarihi : 20.12.2018
Proje Konusu : Özel Yetenekliler
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2023-12-31 14:11:39

Proje Adı: Küçük Öğretmenler Bilime Dokunuyor

Başlama Tarihi :
Bitiş Tarihi :
Proje Konusu :
Proje Konum : Eğitmen
Proje Türü : TÜBİTAK PROJESİ
Güncelleme Tarihi : 2014-03-01 00:22:03
Sistemde kayıtlı patent kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı tasarım kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı sanat kaydı bulunamadı!

Bilimsel Faaliyetler

Sistemde kayıtlı üyelik bilgisi bulunamadı!
Sistemde kayıtlı editörlük bilgisi bulunamadı!

Temel Alan : Eğitim Bilimleri Temel Alanı

Bilim Alanı : Fen Bilgisi Eğitimi

Anahtar Kelimeler :




Güncelleme Tarihi : 2025-05-20 00:08:52

Başarılar & Tanınırlık

Sosyal Bilimler Enstitüsü En İyi Tez Ödülü

2016

Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü

TÜRKİYE

Ders Performans Ödülü

2010

Yurtiçi kurum ve kuruluşlarından alınan bilim ödülü

TÜRKİYE

Duyurular & Dokümanlar

Sistemde kayıtlı duyuru kaydı bulunamadı!
Sistemde kayıtlı döküman kaydı bulunamadı!